5 tips om direct op te vallen op een beurs in 2018

Het beurs seizoen staat weer voor de deur, hét moment om op te vallen met uw nieuwste promoties en producten voor bedrijven of consumenten. Voor de B2B markt kan een beurs natuurlijk heel belangrijk zijn. Het geeft kansen om jezelf te laten zien en om in contact te komen met potentiële nieuwe klanten. Met deze 5 handige tips kunt u met een gerust gevoel de beurs op zodat u meer rendement haalt uit een beurs.

Weet waar je staat op de beurs

Een beurs bezoeken met uw bedrijf vergt erg veel tijd. Je bent vaak met meerdere collega’s zo een hele dag kwijt, des te belangrijker dat het rendement van de beurs die je gaat bezoeken goed is. Een goede voorbereiding op uw beurs is noodzakelijk; welke mensen komen er op af? Wie wil ik bereiken uit deze groep mensen? Waarom komen deze mensen naar deze beurs? Of terwijl, waar zijn ze naar opzoek? Probeer de behoeften van uw potentiële gebruikers of klanten te achterhalen en het is een garantie dat u beter gaat presteren op een beurs.

Kies de juiste collega’s

Op een beurs is het natuurlijk de taak dat je bedrijf opvalt tussen de vele aanbieders. Al je aandacht vestigen op de beursstand is natuurlijk erg goed; maar de personen die het presenteren die gaan uiteindelijk de klanten binnenhalen! En het beste doe je dat met mensen die in zijn voor een praatje. Ga dus naar de beurs met collega’s die enthousiast zijn over het onderwerp, gemotiveerd zijn om veel uit een dergelijke dag op de beurs te halen en vooral ook niet terughoudend zijn om mensen aan te spreken.

Zorg voor diverse touchpoints!

De beursbezoekers moeten zowel vóór als ná jouw stand weten dat jij er bent met het bedrijf! Aan de hand van diverse uitingen kan je ervoor zorgen dat de bedrijfsnaam al verscheidene keren is langskomen bij de potentiele klant voordat hij jouw stand bereikt. Denk hierbij aan het gebruik van roll-up banners bij de ingang, flyers op diverse (bedrukte) statafels of een beurswand. Zo zorg jij ervoor dat jouw bedrijf blijft hangen bij de bezoeker, en de kans op leads natuurlijk toeneemt!

Bereid je voor op de ‘marathonlopers’ bij jouw beurs!

De marathonlopers op de beurs. Iedere beurs heeft ze, en voor jou is het de taak om de ‘drinkpauze’ te zijn voor deze renners! Met de marathonlopers van de beurs worden namelijk de bezoekers bedoeld die eigenlijk geen zin hebben in een praatje, ze lopen het liefst zo snel mogelijk door de hele beurs heen. Aan jouw de taak om genoeg materiaal klaar te hebben staan voor deze lopers om mee te nemen. Denk hierbij aan een goodiebag met elementen van je bedrijf, visitekaartjes, flyers of misschien een folder. Je geeft deze mensen de kans om thuis rustig de informatie te bekijken, en zodoende de keuze bij hen neer te leggen of zij interesse hebben in jouw diensten of producten.

Ga de interactie aan met je doelgroep

Voor de mensen die wél geïnteresseerd zijn in het verhaal dat je wilt gaan vertellen, moet je genoeg elementen klaar hebben staan om gemakkelijk de interactie aan te gaan. Bezoekers die mogelijke vragen hebben over jouw product of dienst moeten snel weten bij wie ze moeten zijn om deze vraag beantwoord te krijgen. Met tafelnaambordjes en naambadges maakt u de drempel voor de bezoeker aanzienlijk lager om de stap, naar u toe, te maken.

https://www.uwprinter.nl/